מודעה

לפטר עובדים שהיו טובים ועכשיו הם לא טובים

אני שונא לפטר עובדים. יצא לי לפטר עובדים שהיו טובים והפסיקו להיות טובים. עכשיו המצב הוא יותר מורכב. מדובר בעובדת שבעבר חשבתי שהיא מאוד טובה, ובעצם היום היא לא טובה.



מה זה אומר עלי כשאני מפטר עובדת שהייתה טובה ועכשיו לא טובה
כאשר אני מפטר מישהו/י שהיה בעבר טוב. מה זה אומר?

  • זה אומר שלא הכשרתי אותם טוב
  • זה אומר שלא ליותי אותם טוב
  • זה אומר שלא ידעתי להחזיר אותם לדרך המלך של העבודה הטובה 
שאלתי אותה מספר פעמים איך אפשר אני יכול לשפר את העבודה שלה. 
  • אולי להחליף לה את הפרויקט
  • להבהיר לה יותר מה אני רוצה
העניין הוא שהיא עושה מה שהיא רוצה, ולא מה שאני רוצה. וזה גם לוקח לה הרבה מידי זמן. 
גם במבחן התוצאה של החצי שנה האחרונה, לא הצלחתי להרוויח ממנה כסף, 

ניסיון העבר עם עובדים שהיו טובים ועכשיו לא טובים
יצא לי כבר להתמודד עם השאלה הזאת בהצלחה עבור 2 עובדות שהפסיקו להיות טובות. למעשה אחת הפסיקה להיות טובה (פשוט מצאה עבודה אחרת ולא עשתה לי עבודה טובה), והשנייה פשוט לא הייתה טובה כמו שציפיתי ממנה. 

בשני המקרים נקטתי באותה דרך. אמרתי להן את האמת, והצעתי להוריד להם בשכר (מדולר ל 0.60 סנט לשעה). שתיהן הסכימו, אחת עובדת עד היום, ועובדת לא רע (לא יותר טוב מהמ שעבדה קודם, אבל קצת יותר ריציני, וגם אני מרגיש שאני מקבל תמורה שווה למה שהיא משלם)
השניה לא השתפרה, עדיין מפלטטרת עם העבודה.

מישהו אחרת שהורדתי לה מ 1$ ל 0.5$ הפסיקה לעבוד אתי בכעס, ופרשה

לגבי העובדת הנוכחית

ואולי זה גם אומר שהי אלא הייתה טובה כמו שחשבתי? (אולי דיסוננס קוגניטיבי), אבל אולי יש בזה משהו. 
  • היא הייתה העובדת הראשונה שלקחה לי דולר לכתיבה לא רעה. אז שילמתי 2$ ופתאום הצלחתי למצוא עובדת טובה
  • התקשורת בינינו הייתה טובה, ואולי זה "עיוור את עיני" להערכה שלה
  • תמיד היא עבדה לאט, אבל בהתחלה הלאט שלה היה יותר מהר מהמהר של העובדות היקרות שלי, ופתום היא לא זולה 
  • מה שאני מרגיש זה שבהמשך הזמן היא לא השתפרה אלא היא התחילה לעבוד יותר לאט, ולהתעסק בכל מיני דברים שוליים בזמן הכתיבה שלה 
איכשהו מה שנראה כתפיסה מהירה למה שאני רוצה התחלף לחוסר תפיסה בכלל. אינני יודע האם זה אני שעלו לי הדרישות הוא שהיא ירדה בעבודה שלה ולא רק שלא השתפרה אלא ירדה בעבודה שלה 

הקש ששבר את גב הגמל - ומה עשיתי
בתחילת השבוע היא הודיע לי שגלל משהו היא לא תוכל לעבוד מלא. זה ביאס אותי והרגיש לי שהיא הייתה צריכה להודיע לי קודם כפי שסיכמנו (זה גם לא היה סיבה לא ידוע לה לפני חודש). אמרתי לה שלא תעבוד בכלל השבוע, (כי הייתי צריך את אינטנסיביות העבודה איתה), ואז הרגשתי שאני צריך לשנות משהו 

שלחתי לה הודעה אתמול בערב, והסברתי לה את המצב. לא הצעתי לה שאשלם פחות, כי אני מרגיש לא נוח עם זה איתה, אבל הסברתי לה באופן כללי את הבעיה, ושאלתי איך נפתור את הבעיה. בתחילת השבוע אדבר איתה ונראה






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...