מודעה

איך למדוד את העובדים בכלל ואודסק בפרט

ישנם ארבע פרמטרים עיקריים שאני מודד את העובדים שאני עובד איתם. מובן שיש הרבה פרמטרים נוספים, אבל אילו הם העיקרים החשובים בעיני לעבודה עם אודסק. בנוסף, יש פרמטר חמישי שגם אליו אני שם לב.



א. כמות העבודה בזמן

  1. קודם כל כמה עבודה הם עושים בשעה (מאמר, חצי מאמר...)
  2. כמה עבודה עושים בשבוע עבודה - שזה תלוי כמובן גם במספר השעות בשבוע, אבל העדפה שלי שאותו עובד/ת יעבוד הרבה מאשר שני עובדים שיעבדו מעט

ב. איכות העבודה

זהו אלמנט משתנה, לא מאוד קשה למדידה, אבל לא טרוויאלי. לרוב מדובר על כמה המאמר באנגלית טובה. בסופו של דבר גוגל אנליטיקס יודע להגיד לי את התשובה (בדיעבד)

בנוסף, עבור חיפושים, האם העבודה נקייה או לא. לא תמיד זה מאוד חשוב. במקרים מסוימים זה ממש זניח

באלמנט הזה אני משתמש באופן גס, עבודות גרועות גרועות, וטובות טובות. לא עושה תת הפרדות.

ג. מחיר
מובן שקשור למדדים קודמים. המחיר הוא מאוד חשוב, כמה הם לוקחים לשעה. האם 20 סנט, או דולר לשעה?
המחיר הוא רכיב קריטי בעבודה

ד. האנרגיה שהעובדים  מבקשים ממני
זהו פרמטר מאוד חשוב. שקשה למדוד אותו, וקשה לחזות אותו על סמך העבודה הראשונית אבל הרעיון הוא כמה אנרגיה אני צריך להשקיע בהם. האם פעם בשבוע, לקרוא ולתת פידבקים, או כל יום, האם הם צריכים אותי או לא.

לרוב אני מעדיף עובדים קצת פחות טובים אבל שלא מבקשים ממני הרבה אנרגיה. או לחילופין שיעשו עבודה פחות טובה ולא יבקשו ממני אנרגיות.

זהו פרמט חשוב שצריך להתחשב בו מאוד, וצריך ללמוד לשלוט בו יותר.

ה. מבחן התוצאה
כחלק מהעבודה נשאלת השאלה האם בסופו של דבר הצלחתי לעשות מהם כסף. כלומר זה לא תמיד קשור רק לעובדים לעתים נתתי להם פרויקטים שלא הניבו כסף, ובכל זאת במבחן התוצאה חשוב לדעת האם המאמרים שלהם, האם העבודה שלהם הניבה כסף וכיסתה את הוצאות השכר שלהם ונתנה לי רווח מהם או שלא.

מבחן התוצאה הוא חשוב. אם זה מאמרים אני מודד אותו דרך גוגל אנליטיקס (לא אדסנס), האם מנועי החיפוש והגולשים העדיפו את המאמרים המסוימים של מישהו מסוים.
כאן יש הפתעות. למשל עובדת שהיא יחסית יקרה למאמרים שהיא כותבת, חשבתי לוותר עליה. מבדיקת גוגל אנליטקס הבנתי שבסופו של דבר היא כתבה לי מאמרים ברמה. זאת הסיבה שהשארתי אותה ולא נתתי לה ללכת.

המדדים קשורים זה לזה
מובן שהמדדים משולבים. כך למשל שלושת המדדים הראשונים הם מדדים שקשורים זה לזה. כמות העבודה קשורה למחיר (יכול להיות שלשני עובדים ייקח לכתוב מאמר שעה, אבל אחת תעלה לי דולר לשעה והשניה שלושים וחמש סנט לשעה. במקרה כזה ברור שאעדיף את העובדת הזולה.

בנוסף, עובדים שלוקחים הרבה אנרגיה, זאת בעיה. אל פה יש בעיה. כי לא תמיד העובדים שלוקחים הרבה אנרגיה בהתחלה (עד שלומדים את העבודה), לוקחים אותה גם בהמשך. וכאן יש הפתעות לשני הכיוונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...