מודעה

הדבר החשוב ביותר שלמדתי על יזמות-עסקים בעבודתי על כסף באינטרנט

מי שעוקבים אחרים הבלוג שלי יודעים על הניסיונות שעשיתי בנוגע להכנסה פסיבית. ניסיתי ליצור עסקי אינטרנט קטנים שבנויים על פרסומות גוגל אדסנס. במהלך הזמן רכשתי ידע מסוים ב קידום אתרים (SEO) וגוגל אדסנס. כמו כן רכשתי ידע בהעסקת עובדים מחול (אודסק), וכמובן עוד "ידע חבוי" בנושאים שונים הקשורים לנושאים אלה. למרות שאני עדיין בתחילת דרכי, ועדיין לא מצאתי את אותה ביצת זהב שמדפיסה כסף בהגינות ובהנאה, הרי שמכל האתרים שבניתי (בנו לי), כל הדברים שכתבתי וקידמתי (בעצמי או ובאחרים) כל העובדים שהעסקתי ואני עדיין מעסיק, אני יכול להגיד שיש מסקנה אחת בולטת שעולה:


אני לא יכול לחזות מראש מה יצליח ומה ייכשל
עד שלא מנסים מספיק חזק, ולא מתנסים, ולא פועלים... לא יודעים מה יעבוד. 

אני חושב שאם אצליח לזכור את התובנה האחרונה החיים שלי יהיו קלים הרבה יותר בהרבה מאוד מישורים. המשמעות של המסקנה הזאת יכולה להיות
  • לעשות רק פרויקטים שנראה שאהנה מהם - בגלל שאי אפשר לדעת מה יצליח אין טעם להכנס לפרויקט שהוא לא מספק אותי באיזו שהיא רמה
  • יש למצוא פרויקטים ולהתחיל לעשות אותם מבלי להתלבט מידי לפני, ולנסות לדעת אם יצליחו (אי אפשר לדעת מראש)
  • לעשות פרויקטים פשוטים - שגוזלים מעט אנרגיה - עד שאחד מהם יצליח ואותו לפתח. 
  • מכיוון שאי אפשר לחזות מי העובדים העובדים שיהיו טובים לשנת את כל תהליך ההכשרה שלכם כך שההשקעה תהיה פחות בהתחלה ויותר בהמשך (אחרי שיוכחו את עצמם)
  • בגדול לא להתעסק יותר מידי בלחכות ובשטויות אלא פשוט לעשות ולתקן את עצמי לפי התוצאות שיתקבלו (תוך כדי תנועה). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...