מודעה

דברים שאני צריך להשתפר בהם - ושגוזלים ממני אנרגיות

בפוסטים האחרונים כתבתי לא מעט על העובדים שלי, ועל העבודה איתם. היום אני רוצה לכתוב על כמה דברים שגוזלים אנרגיה שלי מעצמי הקשורים לקשיים שאני נפגש בהם, ואין לי שום מושג איך לטפל בהם.
ישנם מספר דברים שאני צריך להשתפר בהם ובעצם גוזלים לי הרבה אנרגיה. אני רושם אותם פה, למרות שאין לי מושג אמיתי איך להשתפר בהם. אבל בכל זאת אני רושם אותם פה.

1. יכולת החלטה בין חלופות לא מוכרות
חבר ביקש ממני שאבנה לו אתר. הקשבתי לצרכים שלו ובניתי לו אתר וורדפרס בסיסי. זה לקח לי 23 דקות. כולל השתאות בדרך.
בתחילת הדרך כמה התעסקתי בהכרת החלופות לבנות אתר, וורדפרס, גוגל סייטס, דרופל, ג'ומלה, בלוגר, והיו לי עוד כמה אפשרויות. וכמה שקלתי...
למעשה בעובדה שהחלטתי בשבילו והתקנתי לו את כל הדברים הראשוניים חסכתי לו מה שלי היה לוקח שבועות ואולי יותר של התלבטות.

התלבטויות כגון פידברנר או אפשרוייות אחרות, גוגל אדסנס או צ'קיטה או בידורסיטר (לא סקינדו)

2. יכולת לימוד איטית ויסודית מידי
בעיה שנייה שאני מתמודד איתה היא שגם לוקח לי הרבה זמן ללמוד, ואני יותר מידי יסודי. כך למשל רציתי לשים פלאגין באחד מאתרי וורדפרס שקשור לפייסבוק, כמה התלבטתי איזה פלאגין לשים, ואיך לעשות את זה.
הבעיה שאני בוחן אינספור אפשרויות ובסוף בוחר, לאו דווקא הטובה ביותר (לעיתים כן). הבעיה היא שאני משקיע הרבה מאוד זמן בלימודים כאלה עד שאני מחליט, שההחלטה קשורה לסעיף הראשון.

3. קושי לתת עבודה למיקור חוץ שאנני יודע איך עושים אותה
אני מצליח להפעיל מיקור חוץ באזורים שאני לא יודע. כלומר אם אני רוצה שיכתבו לי מאמרים אני יודע מה לבקש.
אבל אם למשל אני צריך שיעשו לי משהו שאני לא יודע. אני לא יודע איך לעשות את זה.

כך למשל, הרבה מהאתרים שלי הם על וורדפרס. הייתי שמח לקחת מישהו שיעשה לי את כל הפלאגינים ההכרחיים, את כל העיצובים הנכונים, אבל אני לא ידוע מה לבקש אז אני לומד הכל, ורק אז יכול לבקש.
אני רוצה לעשות משהו ברשתות החברתיות, אז אני צריך ללמוד קודם לעשות את זה ורק אז לבקש ממישהו ארח לעשות את זה.

מובן שאחרי שאדע, אוכל לבקש ממישהו אחר לעשות את זה, אוכל לדעת כמה זה עולה, כמה זה שווה לי.

סיכום בינתיים
אני עובר על הדברים שכתבתי, ואני מבין ששלושתם קשורים לאותו דבר: דברים שאין לי בהם ידע והתמודדות איתם.
לפחות אני מבין את המשותף בין כל הדברים - היה שווה לכתוב את הפוסט הזה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...