מודעה

כסף באינטרנט - הכנסה פסיבית - חודש אוקטובר - סיכום זמני מחשבות להמשך

החודש (אוקטובר 2013) אני עומד כעת על 660$. ודווקא כעת (או לא דווקא) אני מרגיש שוב שאני צריך לשאול את עצמי האם אני בכיוון הנכון.

אני עובד כמה שעות בשבוע, משקיע בדבר הזה. את רוב ה 600$ (למעשה כמעט 400$) זה דברים בעברית שעשיתי מזמן ועכשיו ממשכים להניב את הפירות. זה כמעט הכנסה פסיבית במובן הקלאסי של המילה.

שאר הכסף זה דברים שעשיתי באנגלית עם עובדי מיקור חוץ - עם אודסק.

אז למה אני לא מרוצה?
דבר ראשון אני רואה שאני מעסיק הרבה אנשים באודסק, אני מתנהל איתם לא רע מבחינת לנהל אותם (בעצם כל זמן שאני משקיע העבודה של הכסף באינטרנט קשור לניהול שלהם). אבל אני לא מצליח לראות עדיין כסף ממשי מהאתרים באנגלית.
חודש שעבר והחודש ראיתי כסף שפחות או יותר כיסה את ההוצאות שלהם, אבל אני לא מרגיש שעדיין פיצחתי את הנוסחה. האתרים שאני בונה עדיין מאוד רעועים.
בנוסף, התכוונתי (ועדיין מתכוון) לכתוב איתם ספרים, וזה הולך לאט, לאט מאוד.

זה נכון שאני לוקח עובדים מאוד זולים. הקצבתי לעצמי לקחת את ה 300$ בחודש בשביל להשקיע באודסק ויוצא שעכשיו שאני מתנהל טוב יותר, מבחינת הקשר איתם הם עולים לי פחות. (מדהים איך אפשר לקנות תוכן זול באינטרנט בהרבה פחות מדולר ל500 מילים).
אבל אני לא מרגיש שלקחת עובדים יותר יקרים יעשה את ההבדל. אני פשוט עדיין לא מצליח לתרגם את העבודה שלהם, את האתרים שהם בונים לי וכותבים לי ליותר כסף.

בנוסף, בתחילת החודש ובחודש הקודם הרוחתי כסף יותר משמעותי מהאתרים באנגלית ואז גוגל הוריד את המיקום של האתרים שלי מהדירוג וזה כמובן פגע באופן ישיר בכסף שקיבלתי מגוגל אדסנס. כלומר אם הייתי כותב את הפוסט בתחילת החודש אולי הייתי כותב משהו אחר.

ההרגשה שאני לא בכיוון, אבל בו נסכם לרגע מה יש לי ומה אין לי.

מה קורה בזמן הזה של העבודה עם מיקור חוץ באודסק במקום החיובי


כמה יתרונות

  • אני לומד לעבוד עם אודסק וממש בזול (לעולם לא הייתי יכול לעשות את מה שעשיתי אם הייתי לומד רק בתיאוריה)
  • אני לומד לנהל אנשים, זה הרבה
  • אני בונה אתרים, אתרים שלחלקם יש ערך מבחינת נכסים לאורך זמן - אני מאמין שלאורך זמן הם יניבו משהו ויהוו מעט הכנסה פסיבית. 
לגבי השאלה האם אפשר להרוויח כסף באינטרנט התשובה שלי היא בפירוש כן. מי שלוקח את זה במשרה מלאה ולא כמה שעות כמוני, יעשה את הכסף שלו, זאת לפחות ההרגשה שלי. 


מה קורה בזמן הזה של העבודה עם מיקור חוץ באודסק במקום השלילי
כמה חסרונות

  • כל הזמן שאני משקיע בכסף באינטרנט הולך לעבודה עם העובדים ואני לא משקיע באתרים בעברית שהם אלה שמניבים לי בינים כסף לאורך הרבה מאוד זמן
  • אני משקיע זמן רב בעובדים בשביל להכשיר אותם ובכל זאת לא הרבה פעמים אני לא רואה תמורה בעמלי. יש עובדים שהם פשוט גרועים, יש כאלה שלא נשארים, יש כאלה שעובדים ממש גרוע. 

איפה אני צריך להשתפר

טוב פה מובן לחלוטין שיש אינספור דברים שאני יכול לכתוב אני אנסה לתמצת לדברים שיכולים לקרוא בחודש הקרוב, 

ניהול
תמיד ברחתי מניהול, זה לא נראה לי מספיק מעניין או לחלוטין הוגן לנהל אנשים. אבל פה אני צריך להשתפר.

ראשית אני צריך להקטין את האינטראקציה היומית עם העובדים.
1)
פה אני מתכוון שאני לא חושב שזה שאני יכול לתקשר עם אותו עובד מספר פעמים ביום לא עוזר לו לעשות עבודה טובה יותר וזאת ביחס לזמן שאני משקיע. 
אני חושב שאני צריך להרגיל את עצמי לענות לכולם סביב 24 שעות זמן מענה (בימי העבודה). 
לעתים אני מרגיש שאני נותן פידבק לעובד והוא מייד עונה לי בלי לענות, ואז בעצם סתם בוזבז הזמן עבודה. 

2)
בתחילת העבודה ביקשתי מהעובדים שלי לשלוח לי כל יום מה הם עשו ומה עם יעשו בהמשך. אז זה היה מתאים, היום אני לא בטוח שכמות העובדים מאפשרית לי לעשות את זה. 
אני צריך לחשוב מה ההוראה שאני רוצה לתת
אולי הפתרון הוא לחשוב על כל עובד שעובד אצלי ולחשוב ספציפית האם אני רוצה ממנו דיווח יומי פשוט שישלח את העבודה שהוא מסיים אותה

3)
בנוסף, יש עובדים שאני מחבב, ויש כאלה שפחות. אין עם זה בעיה. העניין הוא שלעתים יותר מידי שיחות סתמיות הן יותר מידי. 
שיחות סתמיות, או כמו שאני מכנה אותם ביני לביני הן שיחות מסדרון, שבעבר הרגשתי שהן חשובות, אבל היום אני מרגיש שיש לי מהן יותר מידי. 
אני לא רוצה להפסיק את התקשורת בכלל, אבל אני רוצה וצריך לשקול כמה מהתקשורת ועם מי. 

יש עוד דברים שאני צריך לחשוב על ניהול שלהם, אבל נראה לי שזה מספיק לעכשיו. 

לימוד על אתרים/ קידום אתרים
פה זה משהו שאני מודה שאין לי סבלנות אליו. 

באתרים בעברית שהצליחו הם לא הצליחו בגלל קישורים נכנסים ועוד כל מיני מתנות חינם לגולשים לזה כמעט מעולם לא הייתה לי סבלנות, 
בניתי תוכן סביר, והוא עצמו הביא לי את המיקומים הטובים בגוגל. 

באנגלית זה נראה עובד דומה.. אבל פתאום גוגל הורידו את הדירוג של האתר שלי. כבר זמן רב מידי (מספר שבועות) כך שאינני בטוח שזה מספיק. 

יש פעולה אחת שעשיתי באתרים באנגלית שלא היה צורך בהם באתרים בעברית זה מהירות עלית האתר. פה אני צריך לאפס את כל האתרים, למדתי איך לעשות את זה, עשיתית את זה לאתרים הראשיים, אבל אולי אפשר לעשות את זה לכולם. 

בנוסף, נדמה לי שחלק מהאתרים מתאימים לפייסבוק, במובן של לפתוח איזה עבודה בפייסבוק, העניין הוא שבפייסבוק אני לא מבין כלום, וגם אין לי כוח לקחת מישהו שיעשה את זה כי אני לא יודע בדיוק מה הוא צרך לעשות.. אבל מצד שני, אם לא תהיה ברירה אעשה זאת.

מפת אתר. זה גם עוד משהו שאני לחלוטין לא מאמין בו, עד עכשיו לא שלחתי מפת אתר ולא היה בזה צורך. ניסיתי לשלוח מפת אתר של אחד האתרים שירדו בדיירוג אצל גוגל, ועדיין אינני יודע האם זה משהו נכון לעשות. אני צריך לחשוב על זה. (לדעתי זה גם עלול להזיק)

האם לדאוג לקישורים נכנסים? אולי כן. אולי אנסה לראות האם מהירות האתר ומפת האתר משפיעים לטובה. 
אני יודע שזה מעט, אבל אין לי סבלנות ליותר מזה. 

דבר נוסף שאני חושב שאני צריך לעשות זה להוריד את אחוזי הנטישה עם הצעות לקריאת מאמרים נוספים באתר, כלומר זה משהו שאינ צריך אולי להשתיל אולי בתוך כל עמוד יותר .. "אולי יעניין אותך לקרוא גם ..." 

פה, אני אנסה מבין שאני צריך לחשוב על פוסט נפרד בנושא

לחשוב על התמונה הגדולה
זה משהו שאני מרגיש שאני בהחלט נופל בו, אולי זה קשור גם לעוד דברים בחיים שלי. 

אני נגרר אחרי הפרויקטים הקטנים, אבל אני מרגיש שבנושא התמונה הגדולה אני לא מספיק ממוקד, 

בעבודת האתרים היומיומית של גוגל אדסנס
  • באתרים, צריך לחשוב 
    • מה עובד... ואז אם וכממה להמשיך להשקיע
    • מה לא עובד וצריך להמשיך להשקיע
    • מה לא עובד וצרך להפסיק
  • אתרים חדשים
    • האם אני רוצה להקים אתרים חדשים רעיונות חדשים או לחכות
ספרים דיגיטליים
  • רציתי לכתוב ספרים לאמאון ובכלל, כתבת ספר אחד
  • צריך לחשוב איך לקדם ספרים נוכחית ולחשוב גם האם המודל לשעה שאני עובד עם העובדים שלי הוא מספיק
אתרים בעברית
  • האם להשקיע באתרים הקיימים - כרגע התשובה היא לא אבל אולי צריך לשקול שוב
  • האם להשקיע באתרים חדשים בעברית - כרגע התשובה היא לא, אבל אולי צריך לשקול שוב

כמה אני ממש את עצמי
זה משהו שקשור לסעיף הקודם, אבל יש לו ייחוד. 
הרעיון של העבודה של הכסף באינטרנט היא להרוויח כסף פסיבי, אבל כפי שכתבתי בעבר, אני מרגיש שבעצם יש דברים שאני רוצה לממש את עצמי דרך העבודה הזאת. 
ואם כך הם פני הדברים, אני בהחלט צריך לראות איך אני מממש את עצמי דרך העובדים שלי. 

זה נשמע כשאלה מתאימה לסום עבור הפוסט הזה: איך אני מממש את עצמי דרך העובדים שלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...