מודעה

נתונים שאספתי על אתר ופרויקט - פירוט מפורט מספרים ודרך אסיפת הנתנים על כמה מרוויחים מכל מאמר באינטרנט

בפוסט הקודם דיברתי על כך שאני הולך לאסוף נתונים. אספתי נתונים על אתר אחד, חלק קטן של פרויקט אחד. והתוצאות משמחות ביותר. בפוסט הזה אתייחס רק לנתונים שאספתי באופן כללי. אם תהיה דרישה מרובה אפרסם את הנתונים המדויקים, כאן אתייחס לשורה התחתונה.


על איסוף הנתונים
עניין אותי לדעת בפרויקט הספציפי הזה ובאתר הספציפי הזה.
  • כמה אני מקבל על כל מאמר מבחינת גוגל אדסנס
  • כמה אני משלם על כל מאמר, כמה אני יכול להרשות לעצמי לשלם. (הכוונה למיקור חוץ)
  • כמה אני מרוויח בממוצע מכל מאמר
חיפשתי מספר נמוך ביותר
בנוסף לעובדה שחיפשתי את המספרים המדויקים, חיפשתי חסם תחתון: כמה מינימום אני מרוויח לכל מאמר, כלומר מהו המספר המינימלי שאני יכול להגיד לעצמי, פחות ממנו אני לא מקבל עבור מאמר. 

ההיגיון הוא שאם אדע את המספר הזה, אוכל לדעת כמה מקסימום אני יכול לשלם עבור מאמר כזה. וכמה רווח אני יכול לקבל עבור כל מאמר. 

חישוב כמה אני ממקבל על כל מאמר 
מה שעשיתי היה פשוט. הסתכלתי בגוגל אדסנס עבור הערוץ של האתר הזה 
  • כמה אני מקבל לאלף חשיפות מגוגל אדסנס באופן כללי - ראו CPM
  • כמה קיבלתי על חודש נובמבר ספציפי 
חישוב כמה צפו במאמרים
הסתכלתי על כל המאמרים שנכתבו בחודש אחד (נובמבר) כמה אנשים צפו בהם (גוגל אנליטיקס). הסתכלתי על כל מאמר שנכתב בנובמבר כמה צפו בו.

ההיגיון שלי היה שמניסיוני כל מאמר שמתפרסם לוקח לו עד חודש להגיע לשיא שלו מבחינת חשיפות ואז הוא יורד. ברור שהמאמר יניב מעט כסף גם עוד חצי שנה (אני מקווה), אבל מכיוון שהלכתי על החסם התחתון עשיתי את זה עד פברואר, כשהשיא מאחורי.

בהמשך אני אקבל יותר עבור כלמאמר כזה.

בחנתי 41 מאמרים שפורסמו בפרויקט הזה באתר הזה בחודש הזה.

החישוב עצמו לכל מאמר 

כאשר הכפלתי את מספר החשיפות בכל ממאמר עבור החודשים האלה, כפול כמה אני מקבל לכל 1000 חשיפות יכולתי לדעת כמה כסף בעצם אני מקבל לכל מאמר.
(וכן,כמובן שבאופן מעשי אקבל יותר כסף עבור כל מאמר כי בהמשך המאמר יניב עוד טיפה כסף).

ממוצע וחציון
בממוצע קיבלתי שלכל מאמר אני מקבל מאז שפורסם ואחרי שהוא היה בשיא 2.8$   אם נתחשב שמאמר כזה עולה לי בין 55 סנט למקסימום 90 סנט, אז זה לא רע - זה סביב פחות מ 2$ למאמר. כלומר זה מה שקרה בפועל.

אבל ממוצע הוא קצת משקר לגבי חישובים עתידיים. הוא מניח את המאמרים היוצאי מן הכלל אשר הניבו הרבה כסף - מי יודע אם יהיו כאלה בעתיד?

חיפשתי את החציון, אשר מנקה את ההטיות של ה"יוצאי מן הכלל".

החציון יצא שאני מקבל לכל מאמר 1.47$. שזה גם לא רע. כאן עשיתי עוד עיבוד מסוים שקשה לי להסביר אותו (מי שמבינים גוגל אנליטיקס הלכתי מהצגות דף כלליות להצגות דף ייחודיות)

מה שקיבלתי הוא שבמינימום אני עשוי לקבל 1.26$ לכל מאמר. זהו מספר מינימלי שבשלב זה אני סומך עליו

(מעניין הוא שבממוצע היה הבדל בין הכותבים, אבל בחציון הם היו כולם מאוד קרובים..).

עוד על המספר הסופי
המספר הסופי הוא חסם תחתון של כמה אני מקבל לכל מאמר

שימו לב שזה לא המספר בפועל ( 1.26 $)  , אלא זה מספר משוער מינימלי שלוקח בחשבון שאף מאמר לא יתבלט ולא יקבל יותר, וגם שאף אדם לא יצפה יותר ממאמר אחד בכל פעם.

בנוסף המספר הזה לא לוקח בחשבון הכנסות עתידיות מהמאמר הזה.

המספר הזה מתיישב היטב עם הנתונים בפועל של כמה הרווחתי מהאתר הזה במובן שהוא נמוך מכמה שקיבלתי בפועל בחודש ינואר עבור האתר הזה.


סיכום כללי
חיפשתי מספר מינימלי שאני יכול לסמוך עליו ולהגיד שפחות ממנו אני לא מקבל עבור מאמר.  עבור חודש זה קיבלתי את המספר 1.26$ לכל מאמר.
רוב המאמר שאני כותב עולים לי בערך 60 סנט, אבל יש כאלה שעולים לי כמעט דולר. (מעטים).

הסיכום הזה נותן לי תמונה (מבחינתי משמחת) שאתייחס אליה בהמשך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...