מודעה

חוק פארטו והעבודה שלי 1

הנושא של סדר עדיפויות בייעוץ עסקי ובכלל זה דבר חשוב למדי שלא תמיד קל לאתר אותו, חוק פארטו יכול לעזור בכך.

חוק פארטו או חוק  20:80 נמצא במקורו בהקשר של קרקעות והוא התגלה שימושי מאוד בהרבה מאוד ענפים. פארטו מצא ש 80% מהאדמות מוחזקות על ידי 20% מהאנשים, ואילו 20% מהאדמות מוחזקות על ידי 80% מהאנשים. ראו פירוט חוק פארטו).


היחסים המדויקים פחות חשובים לי, אבל חשוב לי העיקרון, מי עושה 80% תפוקה ב 20% מאמצים, וכמובן מי לוקח 80% מאמצים ונותן רק 20% תפוקה.
לאחרונה התחלתי לנתח את העבודה שלי בכסף באינטרנט לפי המדדים האלה שאכתוב עליהם בהמשך. המדדים שאני מנתח, וניתחתי הם:

  • איזה פרויקטים מניבים הכי הרבה כסף לעומת זמן ההתעסקות שלי בהם
  • איזה עובדים מניבים לי הכי הרבה כסף, ואיזה מניבים מעט כסף
  • מי מהעובדים לוקח 80% מהאנרגיה שלי ונותן תפוקה נמוכה
  • מי מהעובדים לוקח מעט מהאנרגיה שלי ונותן תפוקה גבוהה
  • לגבי הדפים בפרויקטים המניבים, מי הניבו הכי הרבה וכמה הושקע בהם
המטרה שלי היא להיות פרודוקטיבי יותר. להשקיע במי שמניב יותר, ולהשקיע פחות במי שמניב פחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...