מודעה

איך להעריך עובדים - מדד חשוב / מדדים חשובים (איכות, כמות, הוצאת אנרגיה) - + איך לעבוד עם עובדים מוצצי אנרגיה

ישנן הרבה מאוד שיטות שבהם אני מעריך עובד אם הוא טוב אם הוא פחות טוב אם הוא רע, וכמובן לפי זה אני גוזר את היחס שלי אליו. לפחות ככה אני רוצה שיהיה.
בפוסט הזה אני אתייחס במיוחד למדד שמשפיע עליו במיוחד ושני מדדים טרוויאלים

איכות העבודה 
כמה העובד הוא טוב, כמה האנגלית שלי טובה (או הוא כותב), אם הוא כותב לפי מה שביקשתי ממנו וכד'

פה אני חושב שאני בכיוון, אבל אני צריך לשאול את עצמי יותר. בהתחלה ניסיתי שאיכות העבודה תהיה מעולה, לקחתי עורכת לרוב הכותבים שלי, היום אני לא עושה זאת. אני מסתפק באנגלית סבירה.

כמות העבודה
כמה העובד מספיק לעבוד בשעת עבודה.
פה זהו מדד טריאלי, אבל אני מודה שאני ממש גרוע איתו. אני לא מודד את האנשים לפי כמות העבודה בזמן לפי שבוע, אני פחות מסתכל על המדד הזה, ואני צריך להשתפר במקום הזה, לבנות מנגנונים טובים יותר.
רגע אני הולך לפי ההרגשה.

כמות האנרגיה שהוא גוזל ממני
זהו המדד שאני רוצה לכתוב עליו יותר, כי איכשהו הוא משפיע עלי מאוד.
מעט אנרגיה
ישנם עובדים שפשוט עושים את העבודה, מתכתבים אתי לגבי העבודה מעט, שולחים עבודה מקבלי פידבקים, מתקנים את עצמם, שולחים עבודה... בקיצור, ברגע מסוים העבודה שלי איתם מסתכמת בזה שהם שולחים לי את העבודה אני בודק אותה באופן כללי פעם בשבוע או בכמה ימים שם אותה באתרים (עדיין לא הצלחתי לסמוך על זה לזה שאחרים ישימו אותה), וזהו.
מידי פעם יש טיפה סמול טוק, אבל ממש טיפה, או טיפה יותר מטיפה, אבל לרוב זה לא מעיק עלי.

מוצצי אנרגיה
ישנם עובדים שהם ממש מנסים למצוץ ממני את האנרגיה. 
  • זה מתחיל בזה שהם לא מבינים את ההוראות שלי ועושים מה שהם רוצים ולא נענים לפידבקים שלי 
  • הם כל הזמן רוצים ממני משהו, כל הזמן שולחים לי עבודות ומבגקשים פידבקים על דברים קטנים
  • חלקם כל הזמן מתווכחים אתי ומנסים לתחמן אותי או פשוט שלא לעשות את העבודה
  • ישנם כאלה שנעלמים ואני צריך לרדוף אחריהם, מה קורה, מע עם העבודה, למה לא עשית וכד'
  • מתווכחים על השכר כל הזמן - במיוחד שהם מרגישים שהם מתחילים לעשות עבודה טובה

אני מרגיש שאני צריך לעשות רשימת התנהגויות, כדי שאדע לזהות אותם. 
בכל מקרה, מדובר בכאלה שבוספו של דבר לא עובדים מספיק טוב ופשוט כל הזמן מעסיקים אותי. 
זהו מדד מבחינתי, מעובדים כאלה אני צריך ללמוד או להספיק לעבוד איתם או פשוט לא להיענות לדרישות שלהם. 

הבעיה של הזיהוי
הבעיה היא שקשה לי לזהות אותם בהתחלה. היו כאלה שהתחילו לעבוד והיו כאלה מוצצי אנרגיה בחוויה שלי והעסיקו אותי, ואחרי שהם הבינו מה אני רוצה מהם, פשוט התחילו לעשות עבודה טובה. 
אז זה לא אלה שמייד בהתחלה מבינים עניין הם באמת כל כך טובים. 

דוגמאות למוצצי אנרגיה

1)
העובדת הראשונה שלי ששכרתי שכרתי אותה לכתיבה ושילמי 2.22$ לשעה. הרגשתי שעשיתי עסקה נפלאה. עובדת שיודעת לכתוב אנגלית מעולה, בפחות מ 10 שקלים.. זה היה מעולה. 
אכתוב עליה גם בהמשך, אבל הסיבה שפיטרתי אותה (מעבר לזה שעבדה מאוד לאט ולא הצדיקה את השכר שלה), זה שהיא לחלוטין לא הבינה עניין. נתתי לה פידבקים, והיא פשוט לא הקשיבה להם. הדבר ששבר את קש הגמל שלי היה שעשיתי איתה הרבה עבודה על מילות מפתח, והיא פשוט לא השתמשה בהם. היא כתבה את המאמרים בלי מילות מפתח וזה שיגע אותי. 
זה קרה פעם אחד פעם, וכל פעם היא נורא התנצלה ששכחה. אבל בהמשך היא זכרה, ושוב שככה. זה היה יותר מידי בשבילי לעובדת יקרה. 

2)
עוד דוגמאות לעובדים שמוצצים ממני אנרגיה זה כאלה שנעלמים, חוזרים ונעלמים. בהתחלה זה מאוד הרגיש אותי וגם היום, היום אני פשוט לא בונה עליהם, אני נותן להם ללכת ולחזור (לחלקם) אבל לא בונה עליהם. 
עדיין זה מרגיז אותי, שהם לא עושים את העבודה שקבעתי להם ולא תמיד אני יכול לא לסמוך עליהם כי בכל זאת יש פה פרויקט באמצע. 
פה אני צריך להיות יותר ברור באסטרטגיות שלי. כי זה משהו שמטריד אותי לגמרי. 


3)
עובדים נוספים זה כאלה שבמיוחד בהתחלה לוקחים הרבה אנרגיה שצריכים הרבה מאוד פידבקים, ולא מבינים, ולא מבינים. לזה אין לי פתרון. 
כי לא בטוח שלהחליף אותם זה נכון, כי לעתים הם מתגלים כעובדים מעולים בהמשך. 

4)
לפעמי איזה עובד מתמרמר, או כותב לי משהו כמו עורך דין, ומעצבן אותי ובעצם אני עסוק בזה כל היום (באנרגיה שלי). כלומר הם מעצבים אותי ואני חושב מה לכתוב להם, כך שהשעה היומית שלי בפרויקט פשוט הולכת לעבודה הזאת וכל היום שאני לא עוסק בזה בתיאוריה אני עוסק בזה בפועל. 

5)
לפעמים עובדים פשוט לא עובדים יותר או נעלמים או חוזרים ונעלמים, נוח להם להשאיר את החוזה פתוח. ולכתוב מידי פעם משהו. לי זה לא מתאים. ראיתי שאם אני סוגר את החוזים, זה יותר קל לי, אני לא עסוק מזה, זה מאחורי. 


עוד כמה פתרונות שמצאתי לעובדים מוצצי אנרגיה
1)
פתרון אחד כפי שכתבתי תלויים לא להתעצבן מאלה שהולכים ובאים - אלא פשוט לא לסמוך עליהם שיגישו משהו בזמן. כיום יש לי  מספר עובדים אז אני לא צריך להיות תלוי במישהו. זה בעצם משהו מאוד חשוב שלא להיות תלוי באף אחד יחיד לפרויקט. 
זה נכון שיש עובדים שכן אפשר לסמוך עליהם אבל עדיף שלא להיות תלוי במישהו אחד. 

2)
פתרון שני שאני כבר מיישם אותו זה לנסות לא להתכתב עם אף אחד (או כמעט עם אף אחד) יותר מפעם ביום, פעם ב 24 שעות. כלומר זה משהו שמרגיע את הלהבות. 
לא תמיד זה אפשרי, וגם לא תמיד אני מסוגל גם לעמוד בזה - אבל זה משהו שראיתי שמוריד לי את ההתאמצות היתר עם עובדים מוצצי אנרגיה. 

3)
פתרון נוסף זה מדריכים, ודברים שאני כותב תמיד שיהיו לי בהשג יד לשלוח. 
לומר זה משהו שאני גם עובד עליו ומתגלה בעיני כמשהו מאוד חשוב, אני עדיין לא במלואו, אבל פשוט לנסות לא לכתוב אותו דבר כמה פעמים. 
למשל יש לי עכשיו פרויקט של כתיבת SEO מסוימת, אני לא רוצה לכתוב את זה לכל הכותבים שלי, ואני מבקש מאחד מהם שיכתוב את זה בצורת מדריך, כך שאוכל לשלוח את זה לכולם, 
מדריכים מאוד חשובים לי מהרבה סיבות. 

4)
דבר נוסף, שהזכרתי קודם זה לסגור חוזים. כלומר הכי טוב זה קודם להקפיא חוזים ואז לסגור אותם - כך זה מפנה לי את האנרגיה. מקסימום אני אעבוד עם האנשים האלה בהמשך שיהיו יותר פנויים. 

5)
דבר נוסף, זה להיות מעט בסמול טוק. לעתים צריך את זה, אבל צריך לראות עם מי, ולהיות יותר קורקטים, ובמיוחד לא להיסחף לזה אם מי שעדיין לא מגיע לו. 

6)
פתרון נוסף שמקל עלי, שמצאתי אותו ובינתים הוא עובד טוב זה להתחיל משכר נמוך. כשמישהו עם שכר נמוך בחודש חודשים הראשונים עושה עבודה גרועה ומעצבן אותי, ולא מבין, ומברבר וכד'... זה הרבה יותר קל לי שהוא מרוויח מעט, ולא עושה עלי קופה. 
בדרך הזאת אחרי זה אני יכול להעלות את המחיר בנחת, רק לאלה שראויים לזה. 

דבר נוסף
הייי כותב כאן לא להתעמת עם עובדים, כלומר שאם לא עובדים טוב לאמת אותם יותר מידי ולא להתעמת איתם יותר מידי. אבל בשלב זה  אני לא  ידוע איך לעשות את זה בפועל, אז זה עדיין לא הצעה. זוהי נקודה למחשבה לחשוב עליה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...