מודעה

ניהול בחבל ארוך - ניהול בחבל קצר - הסבר מפורט על ניהול עובדים באודסק ובכלל

אחד הדברים שאני מנסה להבין וללמד את עצמי זה סוגי ניהול שונים. אנשים שונים צריכים סוגי ניהול שונים בזמנים שונים. הדברים כתובים בהתיחס להבנה שלי בעבודה ב אודסק- odesk

ניהול בחבל קצר
ניהול בחבל קצר אומר שאני לא נותן הרבה מידי חופש פעולה לעובדים שלי.
הכוונה למשל

  • אני בודק מה הם עושים כל יום 
  • אני בודק כמה זמן לוקח להם לעשות כל פעולת כתיבה
  • אני נותן משוב יומי על העבודה
יש עובדים שצריכים את זה מאוד
  • עובדים שמתחילים לעבוד אתי מוכרחים את זה אחרת הם לא מבינים מה הם רוצים
  • עובדים עם ראש שכיר מאוד אשר זקוקים כל הזמן למשוב מיידי שידעו אם הם עושםי טוב או לא טוב
  • בנוסף, עובדים שכבר עובדים זמן מה ועושים עבודה בחבל ארוך - פתאום צריכים חבל קצר כי הם מאבדים כיוון ועובדים לא טוב (הרבה מידי זמן למטלה)
  • כמו כן עובדים שעובדים טוב ומשנה להם את הפרויקט (אפילו במעט) מצריכים ניהול בחבל קצר (זה לפחות הניסיון שלי עד כה)
חיסרון עבורי של חבל קצר
  • זה לוקח הרבה מאוד אנרגיה לנהל בחבל קצר- צריך כל הזמן להגיב, לנהל, לתת פידבק, לקרוא, - די מעייף
  • צריך להיות זמינים כמעט כל יום
  • לא בטוח שאני מוציא את המירב מהעובדים
  • העובדים לא יכולים לברוח, אני מחכה כל יום לתוצאות ואם הן לא מגיעות אני מתבאס/כועס ולפיכך זה יוצר אווירה לא טובה מול העובדים
עוד מילה על חבל קצר
  • חבל קצר גם חשוב שאני לא עד הסוף יודע מה שאני רוצה, ואז ההוראות הראשונות שלי הם כלליות ולא ברורות, אני צריך לקבל משוב ולראות מה הם עושים כדי לתקן את עצמי. 

אני לא אוהב את הניהול בחבל ארוך מכיוון שהוא בעיקר מעיק עלי. צריך להעביר את רוב העובדים אם לא את כולם לחבל ארוך. 

ניהול בחבל ארוך 
ניהול בחבל ארוך: 
  • לתת הרבה מרחב פעולה לעובדים שלי.
  • מבחינתי ניהול בחבל ארוך פירושו שאני מתבונן בעבודה שלהם פעם בשבוע ובוחן אותה.
  • השאיפה כמובן היא שאני אתן את העבודה/ את הפרויקט והם פשוט יעשו אותו במשך כמה זמן (לרוב כמה ימים) ואז יקבלו פידבק
חסרונות בניהול בחבל ארוך  + מתי ניהול ארוך הוא גרוע


  • ראשית, לא קל להגיע לניהול לחבל ארוך: המחשבה שאני אומר לעובדים שלי תכתבו על זה ועל זה זה מילות המפתח שלכם, לא אומרת שום דבר על איך מה שהם יעשו - והם יעשו מה שהם רוצים/ מבינים, אבל לרוב לא מה שאני רוצה ומבין
  • אם לא עוקבים מספיק קרוב אז יכול להיווצר שבו העובדים עובדים שבוע, שבועים שלושה ופשוט עושים עבודה גרוע מבחינת איכות - כלומר שוכחים מה שלימדתי אותם ועושים מה שהם מבינים מפעם לפני שעבדו אתי (וזה קורה לא מעט אם לא עוקבים
  • אם לא עוקבים מספיק קרוב אז יכול להיווצר שבו העובדים עובדים שבוע, שבועים שלושה ופשוט עושים עבודה גרוע מבחינת כמות - אם לא עוקבים מספיק מקרוב עובדים שעבדו מעולה מתחילים לעבוד לאט, לא לפי הקצב, העובדים לא מקבלים אתה ה"כל הכבוד" שלהם ואז המוטיבציה שלהם יורדת - משהו הופך להיות מונוטוני
יתרונות בניהול בחבל ארוך 
  • היתרון הראשי של ניהול בחבל ארוך הוא שהוא לוקח פחות אנרגיות - אני נותן פרוייקט והוא פשוט נעשה
  • במקרים רבים הוא מוציא מהעובדים יצירתיות -(לטוב ולרע)
  • במקרים מעטים הוא מוציא עבודה טובה

איך עוברים מחבל ארוך לחבל קצר
כפי שאני מבין את זה עבורי המטרה שלי צריכה להעביר את כל הניהול שלי לחבל ארוך. חבל ארוך פירושו שאני אתעסק פחות בניהול ישיר, והאנרגיה שלי תתפנה. 

איך עושים את זה?

ראשית חשוב להבין שיש שלב הכשרה של עובדים - אכתוב על כך פוסט נפרד - שלב ההכשרה של העובדים הוא שלב חשוב ביותר ושם הניהול צריך להיות בחבל קצר. את השלב הזה יש לי כבר רעיונות איך לקצר אבל אכתוב בהמשך. מה שחשוב לי לזכור שאני שאי אפשר לדלג על השלב הזה. 

שנית, אני צריך להגיד לעובדים שלי בנמצאים בשלב ניהול עם חבל קצר שעכשיו אני סומך עליהם יותר (רק אם זה נכון), ושהם יעבדו מעט. זה משהו שאני עושה אינטואיטיבי, אבל אני מרגיש שאני צריך לעשות את זה יותר ברור ומובנה בתוכי. כלומר זה בעצם המטרה שלי עם כל העובדים, לפגוש אותם פעם פעמים בשבוע. 

להכין מספיק עבודה בכל תחילת שבוע עבודה שיהיה להם לשבוע שלם - כך שהם יעשו לבד בלי צורך שאעשה דברים נוספים במהלך השבוע - זה גם משהו שאני עושה, צריך לשכלל אותו יותר ולעשות ברור יותר. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...